Rendszeres olvasók

2011. január 18., kedd

Űrhajós sapka

Egy kedves ismerős kérésére készült ez a fordítás, a minta tulajdonosa, Nicola engedélyével.

Nicola, thank you very much! Köszönjük szépen!

Nicola's photo/Nicola fotója

Az eredeti minta itt található.


A fordítás:


Fonal: 100 g közepes vastagságú
Tű: 3,75 mm hosszú zoknitű, vagy rövid körtű és egy hosszabb körtű.
2 biztosítótű vagy segédtű

Méret: az 5 évesemre jó, de könnyen lehet 3-6 évesre méretezni.



Szedj fel 70 szemet, köss körben kb. 7,5 cm-t 1 sima, 1 fordított patenttel.
Következő sor: 10 szem patent, 50 sima, fordulj, tedd félre a maradék 10 szemet a segédtűre.
Következő sor: 50 fordított, fordulj, tedd a fennmaradó 10 szemet a másik segédtűre.


A középső 50 szemen dolgozz tovább harisnyakötéssel az alábbiak szerint addig, amíg a kezdéstől elérsz kb. 22.5 cm-re, az utolsó sor fordított legyen.


Rövid soros fej-kialakítás:
1. sor: 34 sima, kettőt balra összeköt, megfordít
2. sor: 19 fordított, kettőt  jobbra összeköt, megfordít
3. sor: 19 sima, kettőt balra összeköt, megfordít
Ismételd a 2. és harmadik sort addig, amíg 20 szem van a tűn, az ismétlést a 2. sorral fejezd be.



Az arc körüli szegély:
A sapka színén a hosszabb körtűvel dolgozunk. 1 sima, 1 fordított patenttel kell lekötni az első segédtű 10 szemét, az arc oldalán fel kell szedni 26 szemet, keresztben le kell kötni a fejtető 20 szemét, az arc másik oldalán újra felszedni 26 szemet, majd lekötni patenttel a másik segédtűn lévő 10 szemet.
Körben kell dolgozni, még 9 sort a patentkötéssel.


Körben kell dolgozni, még 9 sort a patentkötéssel. Lazán le kell láncolni a patentnak megfelelően.

6 megjegyzés:

Szilvia írta...

Ne haragudj, Erika, de ezt muszáj leírnom. Gratulálok annak az anyukának, akinek a gyerkőce majd szívesen hordja ezt, tényleg! Nekem ez a sapi nem igazán kellemes gyerekkori emlékeket idéz, (így én inkább nem is próbálkozom az elkészítésével) ugyanis ki nem állhattam ezt a sapkát, annyira zavart az államnál az a kötött rész, hogy hihetetlen. Nagyon nem szerettem hordani. Mindig próbáltam a nyakam felé "behúzni", meg egyéb grimaszokat csináltam, hogy "kényelmesebb" legyen...persze az is lehet, hogy az "anyag" sem volt a tökéletes minőség...de talán mégsem.

ercsu27 írta...

Szilvi, miért haragudnék? :-)Én csak teljesítettem valaki kérését.

Egyébként egy anyuka kérte a fordítást a kisfia sapkájához, és a kisfiú könyörögte ki a sapkát. Miután készen sehol nem kaptak, az anyuka úgy döntött, köt egyet.

A másik blogon is írt egy anyuka, akik szeretik ezt a fazont, szóval, ízlések és ízlések...

BKata írta...

Nekem pl. nagyon jól jön fülfájós gyerekeimnek:-) Úgyhogy én is köszönöm!!!

Sünci írta...

Oh, én ezt a mintát keresem már hónapok óta. Az én gyerekkori sapkámnak volt egy hosszú farka, szerintem nem lesz nehéz azt se beleimprovizálni, már alig várom, hogy nekiállhassak. Arra nem emlékszem, hogy nem szerettem volna gyerekkoromban ezt a sapkát, de hogy most nagyon vágyom egy egybesapka-sálra, az tuti. ...szóval magamnak készül az első, a többit majd meglátjuk :-).

Szilvia írta...

Ildikó, akkor ugyanarról a sapkáról beszélünk:) Az enyémnek is volt egy hosszú farka:)...
Erika, ez tényleg így van- ízlések és...ízlések:))

Steiner Melinda írta...

Én szerettem a sapkát gyerek koromban, nem kellett külön bajlódni a sállal. Most azt látom az oviban, hogy egyre több gyereknek van megint ilyen sapkája.
Elkészült a sapka, és Palkó nagyon szereti: http://steinerbaba.blogspot.com/2011/01/urhajospilota-sapka.html
Köszönjük szépen még egyszer a gyors segítséget!!!